Zamieszczone przez jlupino
DSG 1.4- proszę o informację
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez krzysnZamieszczone przez jlupinoNigdy nie gasi sie silnika na biegu :shock:
Tak jak nigdy nie gasi sie silnika na biegu tak samo nigdy nie bawi sie wybierakiem trybu jazdy na wyłączonym silniku.
Dobrze napisałeś,że to tylko Twoim zdaniem nie jest groźne.
Pisząc nigdy,oczywiscie mam na mysli to że nie jest to wskazane(może zaszkodzic).
Ja mam przejechane 165kkm i skrzynia bez remontu,śmiga jak należy,czego rownież Tobie i innym życzę.
Polecam instrukcje obsługi.Jaro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jlupino
dwaoka nie może skrzynia rozłaczać napędu przed zatrzymaniem,nawet jak toczysz sie bardzo powoli.
To taka sama sytuacja jak dojeżdżanie w manualu na 1 do świateł; jak będziesz lekko hamował to musisz w pewnym momencie wysprzęglić, bo jak prędkość auta zmaleje poniżej prędkości wyliczonej z: obroty jałowe silnika x przełożenie skrzyni x obwód koła to silnik będzie zmuszany do pracy poniżej obrotów jałowych ( będzie dławiony ). Generalnie wszystko poniżej prędkości tzw. pełzania wymaga rozłączenia sprzęgła ( lub jazdy na półsprzęgle ).
[ Dodano: Czw 20 Paź, 11 15:32 ]
Zamieszczone przez dwaokajlupino, nie chodzi mi o sam ciąg skrzyni, ale o moment przed zatrzymaniem, czuć jak ten ciąg odpuszcza, to samo po nagłym odpuszczeniu hamulca, auto nie strzela do przodu natychmiast, coś tam musi dopiero zatrybić
Wciśnięcie gazu i hamulca niewiele daje a nawet pogarsza sprawę, bo czas zasprzęglenia się wydłuża ( 2-3 sek ) dzięki elektronice która steruje sprzęgłami. Jest to najbardziej bolesne przy ostrym ruszaniu ze świateł . Ale można to obejść zaciągając ręczny i spuszczając go chwilę ( powiedzmy 0,5 sek ) po odpuszczeniu hamulca nożnego. Wtedy auto zaczyna już ciągnąć i można całkiem nieźle wystartować. :diabelski_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002I to mnie właśnie najbardziej denerwuje w DSG. Jak jeżdżę Legacy to tam czuć wyraźnie, że skrzynia cały czas próbuje ciągnąć a tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jakiekolwiek delikatne odpuszczenie i czuć, że jest ciąg. W DSG puszczenie hamulca i dopiero po ok. 1 sek ( no może trochę mniej ) czuć, delikatne szarpnięcie ( zasprzęglenie ) i auto rusza.
Wciśnięcie gazu i hamulca niewiele daje a nawet pogarsza sprawę, bo czas zasprzęglenia się wydłuża ( 2-3 sek ) dzięki elektronice która steruje sprzęgłami. Jest to najbardziej bolesne przy ostrym ruszaniu ze świateł . Ale można to obejść zaciągając ręczny i spuszczając go chwilę ( powiedzmy 0,5 sek ) po odpuszczeniu hamulca nożnego. Wtedy auto zaczyna już ciągnąć i można całkiem nieźle wystartować. :diabelski_usmiech
Myślę, że LC rozwiązuje problem szybkiego startu :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokaPytanie co jest lepsze dla żywotności skrzyni, a dokładniej sprzęgła, rozłączenie i lekkie opóźnienie startu, czy ciąg cały czas dławiony hamulcem (ciągły poślizg sprzęgła?)
Ciąg cały czas dławiony hamulcem nie jest niczym niezwykłym i groźnym dla wszystkich skrzyń hydrokinetycznych.Tam moment przenoszony jest za pośrednictwem oleju.
U mnie w Octavii "ślizga" na pierwszych trzech biegach,a dopiery czwarty (ostatni) jest na sztywno zasprzęglony.
W dsg każdy bieg jest na sztywno zasprzeglony i nie ma strat w przeniesieniu napędu.
Z pewnością kowal 2002 wie o czym piszę.
Zamieszczone przez kowal 2002I to mnie właśnie najbardziej denerwuje w DSG. Jak jeżdżę Legacy to tam czuć wyraźnie, że skrzynia cały czas próbuje ciągnąć a tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jakiekolwiek delikatne odpuszczenie i czuć, że jest ciąg. W DSG puszczenie hamulca i dopiero po ok. 1 sek ( no może trochę mniej ) czuć, delikatne szarpnięcie ( zasprzęglenie ) i auto rusza.
Nie miałem pojęcia,że tak to jest.
Ale auto i tak jest dla żony :twisted:
To wysprzęglanie przed zatrzymaniem jeszcze musze wybadać :roll:Jaro
Komentarz
-
-
jlupio, kto tu mówi o eksperymentach, po prostu zdarzyło się parę razy po przesiadce z manuala i tyle. Takie zachowanie samochodu świadczy o wysprzegleniu a więc moim zdaniem nie jest szkodliwe dla skrzyni. Nie da się wtedy wyjąć kluczyka, trzeba przełączyć na P. W instrukcji nie zabraniają holowania auta z dsg, to też świadczy o istotnych różnicach w eksploatacji tego typu skrzyni.
W ogóle uważam, ze dsg jest idioto odporne ;-) . Czytałem w necie ze ktoś podczas jazdy wrzucił R i nic się nie stało :-)
Inna ciekawostka: jeśli prędkość jest zbyt niska nie da się wrzucić zbyt wysokiego biegu, np 5 przy prędkości 20 km/h.
Moim zdaniem pełzanie auta odbywa się na półsprzęgle, u mnie pojawiają się drobne wibracje do momentu lekkiego naciśnięcia pedału gazu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnW instrukcji nie zabraniają holowania auta z dsg, to też świadczy o istotnych różnicach w eksploatacji tego typu skrzyni.
-dźwignia na N
-V max 50kmh
-max droga holowania 50km
Jak dalej,to laweta lub przednie koła do góry
Jak dotąd,żadnych wibracji u siebie nie zauważyłem i ciężko wyczuć,czy to półsprzęgło czy nie. Pierwszy bieg jest bardzo krótkiJaro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokaMyślę, że LC rozwiązuje problem szybkiego startu :lol:- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
Komentarz